Teknoloji

Final Fantasy VII Rebirth Ekibi, Bir Ek Paket de Yapmak İstemiş

Final Fantasy VII Rebirth, bu yılın en iyi oyunlarından birisiydi. Önümüzdeki ay da PC oyuncularıyla buluşmaya hazırlanıyor. Bunun yanında “Final Fantasy VII Remake gibi bu oyun için de bir ek paket gelir mi?” diye düşünülüyordu, ama beklenti karşılık bulmadı ve herhangi bir ek paket gelmeyeceği açıklandı.

Aslında oyunun geliştiren ekip bir hikaye ek paketi de yapmak niyetindeymiş. Fakat Square Enix bu konuya çok da sıcak bakmamış.

Epic Games Store’da FF7 Rebirth’ün PC’ye gelişiyle ilgili bir röportaj paylaşıldı. Röportajda oyunun yönetmeni Naoki Hamaguchi, oyuna dair birçok şey paylaşmış.

Hamaguchi, bir üçlemede 2. oyunun ne kadar önemli olduğuna işaret etmiş ve “eğer 2. ilgi çekmeyi başaramazsa, hayranlar 3.sü için ilgilerini de kaybedebilirler” demiş. 2. oyunu yapmanın zorluklarından birisinin de final kısmı olduğunu söyleyen Hamaguchi bunun bir yandan etkileyici bir yandan da sıradaki oyuna anlatılacak ilgi çekici bir hikaye bıracak bir son olmadı gerektiğini söylemiş. 2. oyunun finalinin yoruma açık olması bilinçli bir tercihmiş, böylece oyunculara üzerinde konuşacakları bir malzeme vermişler.

Hamaguchi, “Final Fantasy VII’nin dünyasının temel felsefesi sadece insanlar, hayvanlar ve bitkilerin değil, gezegenin kendisinin de yaşayan bir varlık olduğu yönünde. Günümüzde iklim değişikliği gibi çeşitli çevre sorunları yaşanıyor ve bunlar gezegenin ömrünü de kısaltıyor. İnsanlar olarak, gezegen ile ortak bir varoluş içerisindeyiz ve bu yüzden onun ömrüne etki eden bu meselelerle yüzleşmemiz gerek” diyerek aktarıyor görüşlerini.

Hamaguchi, bu oyunun hikayesinin, serinin yaratıcısı Hironobu Sakaguchi’nin “Gaia Teorisi” etrafında şekillendirildiğini belirtiyor.

“Gaia Teorisi, gezegenlerin de insanlar, hayvanlar ve bitkiler gibi bir yaşamı olduğunu ileri sürüyor. Bu, bir kişi öldüğünde bile bir şekilde gezegen içerisinde varlığını sürdürdüğünü, bizi etkilemeye devam ettiğini ve günün birinde yeniden doğacağını varsayan bir düşünme biçimi… Rebirth’ün hikayesi, geride kalanların -sadece Cloud ve yoldaşları gibi karakterlerin değil, aynı zamanda oyuncuların kendilerinin de- ölenlerle, ölenlerin dilekleriyle ilgili neler hissettiklerini ve bu dileklerin ‘yeniden doğuş’ şeklinde nasıl gerçekleştirildiğini ele alan bir hikaye”

Bütün bunların ardından söz PC versiyonuna gelmiş ve baklayı ağzından çıkarmış Hamaguchi: “PC sürümüyle birlikte yeni bir episodik hikaye ek paketi çıkarmak yönünde bir arzumuz vardı. Ancak, sınırlı kaynaklarla son oyunu mümkün olan en kısa sürede bitirmenin en yüksek önceliğimiz olduğuna karar verdik”

“Ancak, oyunun yayınlanmasının ardından oyunculardan güçlü bir talep gelirse, bu kararı yeniden değerlendirmeyi düşünebiliriz” diyerek kapıyı açık bırakmayı da ihmal etmemiş.

Ne dersiniz sevgili Oyungezerler, Intermission gibi bir ek paket gelseydi nasıl olurdu? Sizce halen böyle bir ihtimal var mı?

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu